Vice President of Development Announcement

POSTED: 07/21/2023

Denver Museum of Nature & Science Appoints Christina Fritts as Vice President of Development

FOR IMMEDIATE RELEASE

Julio Poletti

917.783.6760

[email protected]

DENVER MUSEUM OF NATURE & SCIENCE APPOINTS CHRISTINA FRITTS AS VICE PRESIDENT OF DEVELOPMENT

DENVER — The Denver Museum of Nature & Science is pleased to announce Christina Fritts as the new Vice President of Development. In this role Fritts will oversee philanthropy, membership, community research and audience analytics in support of furthering the Museum’s mission.

Fritts joined the Museum in 2022 as Director of Membership & Insights where she successfully led the team in rebuilding the membership program after a pandemic low to more than 50,000 member households. Over the last few months, Fritts has been serving as Interim Vice President of Development.

“Chistina has demonstrated excellent leadership and dedication,” said George Sparks, Denver Museum of Nature & Science president and CEO. "I'm looking forward to working with her to ensure our ongoing success with fundraising for our world-class research, exciting our community about science and nature, and continuing to build our growing membership program."

Prior to joining the Museum, Fritts was the first Director of Customer Insights at Evolve Vacation Rental in Denver Colorado, where she established its first insights team overseeing its voice of the customer program and related projects. She has 20 years’ experience in finance, consulting, marketing and sales, in various industries and around the globe. She is passionate about leading engaged, high performing teams with a focus on developing future leaders.

“I am so excited for the opportunity to lead an amazing team doing important work at a place that I love so much,” said Vice President of Development, Christina Fritts. “I enjoyed visits to the Museum growing up, and now I have the pleasure of continuing to enjoy the Museum with my husband and son.”

Fritts graduated from the University of Colorado in Boulder with a focus on Economics and Political Science. She received her M.B.A. from the University of North Carolina at Chapel Hill.

About the Denver Museum of Nature & Science
The Denver Museum of Nature & Science is the Rocky Mountain Region’s leading resource for informal science education. Our mission is to be a catalyst and ignite the community’s passion for nature and science. The Museum offers a wide variety of engaging exhibitions, programs, activities, and scientific research to inspire public appreciation and understanding of the wonders of Colorado, Earth, and the universe. The Museum is located at 2001 Colorado Blvd., Denver, CO, 80205. Information: dmns.org or 303.370.6000. Many of the Museum’s educational programs and exhibits are made possible in part by the citizens of the seven-county metro area through the Scientific & Cultural Facilities District. The Museum is accredited by the American Alliance of Museums. Connect with the Museum on Facebook, Twitter, and Instagram.

[Spanish below]

EL MUSEO DE NATURALEZA Y CIENCIA DE DENVER NOMBRA A CHRISTINA FRITTS VICEPRESIDENTA DE DESARROLLO

DENVER — El Museo de Naturaleza y Ciencia de Denver se complace en anunciar el nombramiento de Christina Fritts como nueva Vicepresidenta de Desarrollo. En este puesto, Fritts supervisará la filantropía, la membresía, la investigación comunitaria y el análisis de audiencia en apoyo de la misión del Museo.

Fritts se unió al Museo en 2022 como Directora de Membresía y Perspectivas, donde dirigió con éxito al equipo en la reconstitución del programa de membresía después de un punto bajo durante la pandémia a más de 50.000 hogares. En los últimos meses, Fritts ha desempeñado el cargo de Vicepresidenta Interina de Desarrollo.

"Chistina ha demostrado un excelente liderazgo y dedicación", dijo George Sparks, presidente y CEO del Museo de Naturaleza y Ciencia de Denver. "Estoy muy entusiasmado de trabajar con ella para asegurar nuestro éxito continuo con la recaudación de fondos para nuestra investigación de primera clase, aumentar el interés en la ciencia y la naturaleza en nuestra comunidad, y continuar construyendo nuestro creciente programa de membresía."

Antes de incorporarse al Museo, Fritts fue la primera Directora de Perspectiva del Cliente en Evolve Vacation Rental, en Denver, donde creó su primer equipo de información para supervisar su programa de voz del cliente y proyectos relacionados. Cuenta con 20 años de experiencia en finanzas, consultoría, marketing y ventas, en diversos sectores y en todo el mundo. Le apasiona dirigir equipos comprometidos y de alto rendimiento, centrándose en el desarrollo de futuros líderes.

"Estoy muy ilusionada con la oportunidad de dirigir un equipo increíble que realiza un trabajo importante en un lugar que me gusta tanto", dijo Christina Fritts, Vicepresidenta de Desarrollo. "Disfrutaba de las visitas al Museo mientras crecía, y ahora tengo el placer de seguir disfrutando del Museo con mi esposo y mi hijo".

Fritts se licenció en Economía y Ciencias Políticas por la Universidad de Colorado en Boulder. Obtuvo su máster en Administración de Empresas en la Universidad de Carolina del Norte en Chapel Hill.

Acerca del Museo de Naturaleza y Ciencia de Denver

El Museo de Naturaleza y Ciencia de Denver es el principal recurso de educación científica informal de la región de las Montañas Rocosas. Nuestra misión es ser un catalizador y encender la pasión de la comunidad por la naturaleza y la ciencia. El Museo imagina una comunidad capacitada que ame, comprenda y proteja nuestro mundo natural. Una variedad de atractivas exposiciones, debates y actividades ayudan a los visitantes del Museo a celebrar y comprender las maravillas de Colorado, la Tierra y el universo. El Museo está situado en 2001 Colorado Blvd., Denver, CO, 80205. Para más información sobre el Museo, visita dmns.org o llama al 303.370.6000. Muchos de los programas educativos y exposiciones del Museo son posibles en parte gracias a los ciudadanos del área metropolitana de siete condados a través del Distrito de Instalaciones Científicas y Culturales (SCFD). El Museo está acreditado por la Alianza Americana de Museos. Conecta con el Museo en Facebook, Twitter, Instagram y TikTok.