Orcas: Our Shared Future Now Open

POSTED: 03/11/2024

New Exhibition Alert: Orcas: Our Shared Future Opens March 15 at the Denver Museum of Nature & Science

FOR IMMEDIATE RELEASE
CONTACT Julio Poletti; PR & Communications Manager, 917.783.6760; [email protected]

DENVER – The Denver Museum of Nature & Science welcomes its newest temporary exhibition: "Orcas: Our Shared Future" opening March 15, 2024. The exhibition traces the evolution of our beliefs about orcas, from fear to admiration and awe, as we discover their stunning intelligence and complex social structures.

“Visitors will see scientific specimens, artworks and pop culture ephemera that demonstrate our complex and multidimensional relationship with orcas,” said Chris Patrello, curator of anthropology at the Denver Museum of Nature & Science. “While this relationship has not always been positive, ‘Orcas: Our Shared Future’ highlights the important role that we can play in protecting habitats and advocating for non-human animals.”

At the exhibition, visitors come face to face with a life-sized replica of an orca family, inviting guests to witness their serene harmonies in an immersive underwater environment. Visitors will also deepen their appreciation for the rich artistic heritage of the Indigenous peoples of North America’s Northwest Coast, whose profound respect for orcas is reflected in their art and traditions. Join us as we unleash the magic of the sea and embark on a transformative journey of discovery, enlightenment and appreciation for the extraordinary world of orcas.

This exhibition is a joint venture between and produced by the Royal British Columbia Museum in Victoria, Canada and MuseumsPartner in Austria.

• Media Preview:Reporters on assignment are invited to join us for an exclusive media tour of this captivating exhibition on March 14, 1-4 p.m. at the Museum where you can shoot b-roll, take photos and interview our exhibition team. For scheduling, contact [email protected].

About the Denver Museum of Nature & Science

The Denver Museum of Nature & Science is the Rocky Mountain region’s leading resource for formal and informal science education. Many of the Museum’s educational programs and exhibits are made possible in part by the citizens of the seven-county metro area through the Scientific & Cultural Facilities District. The Museum is accredited by the American Alliance of Museums. Connect with the Museum on Facebook, Twitter, Instagram, TikTok and Catalyst.

[SPANISH BELOW]

PARA PUBLICACIÓN INMEDIATA

CONTACTO Julio Poletti; Museo de Naturaleza y Ciencia de Denver; 917.783.6760; [email protected]

Nueva Exhibición: Orcas: Nuestro Futuro Compartido Abre el 15 de Marzo en el Museo de Naturaleza y Ciencia de Denver

DENVER - El Museo de Naturaleza y Ciencia de Denver da la bienvenida a su nueva exhibición temporal: "Orcas: Nuestro Futuro Compartido", que se inaugurará el 15 de marzo de 2024. La exhibición recorre la evolución de nuestras creencias sobre las orcas, como el miedo, la admiración y el asombro, a medida que descubrimos su increíble inteligencia y sus complejas estructuras sociales.

Kit de prensa: https://brandfolder.com/dmns/orcas

"Los visitantes verán especímenes científicos, obras de arte y referencias de la cultura pop que demuestran nuestra compleja y multidimensional relación con las orcas", afirma Chris Patrello, conservador de antropología del Museo de Naturaleza y Ciencia de Denver. "Aunque esta relación no siempre ha sido positiva, 'Orcas: Nuestro Futuro Compartido' destaca el importante papel que podemos desempeñar en la protección de los hábitats y la defensa de los animales no humanos."

En la exhibición, los visitantes se encuentran cara a cara con una réplica a tamaño real de una familia de orcas, que les invitará a presenciar sus serenas armonías en un entorno submarino inmersivo. Los visitantes también profundizarán su apreciación del rico patrimonio artístico de los pueblos indígenas de la costa noroeste de Norteamérica, cuyo profundo respeto por las orcas se refleja en su arte y tradiciones. Únete a nosotros para conocer la magia del mar y embarcarte en un viaje de descubrimiento, iluminación y apreciación del extraordinario mundo de las orcas.

Esta exhibición es una producción en colaboración entre el Museo Royal British Columbia en Victoria, Canadá y MuseumsPartner en Austria.

• Vista previa para los medios:Invitamos a los periodistas a que nos acompañen en una visita exclusiva para los medios de comunicación a esta cautivadora exhibición el 14 de marzo, de 1 a 4 p.m., en el Museo, donde podrán grabar videos, tomar fotos y entrevistar a nuestro equipo de la exhibición. Para concertar una cita, ponte en contacto con [email protected].

Acerca del Museo de Naturaleza y Ciencia de Denver

El Museo de Naturaleza y Ciencia de Denver es el principal recurso de educación científica formal e informal de la región de las Montañas Rocosas. Muchos de los programas educativos y exhibiciones del Museo son posibles en parte gracias a los ciudadanos del área metropolitana de siete condados a través del Distrito de Instalaciones Científicas y Culturales. El Museo está acreditado por la Alianza Americana de Museos. Conecta con el Museo en Facebook, Twitter, Instagram y TikTok y Catalyst.